Klik Sini Jika Anda Berminat Beriklan Dengan Kami

Identiti Dalam Dunia Blog, Asas Blogging

Identiti Dalam Dunia Blog, Asas Blogging



Assalamualaikum....
Mencari Identiti Dalam Dunia Blog
Yerp...
Itu lah yang blogger kena cari kalau ingin lebih kedepan di dalam dunia blogging...

Aku pun masih lagi mencari-cari apa identiti aku di dalam dunia blog ni...
Jadi...
Sekarang masih lagi hentam kromo lagi..hehe....

Korang macam mana?
Da jumpa identiti masing2?
Kalau da jumpa....
Terus kan.....

Bila da jumpa....
Kita kena ingat...
Identiti yang kita jumpa itu belum tentu orang suka...
Jadi...
Bukan sesuatu yang senang.....

Sebab itu kita kena selalu belajar dan terus belajar....
Kalau aku..
Aku lebih suka menyeluruh...
Apa yang aku baca..
Aku akan kongsikan dengan korang......
Rasa itu identiti aku sekarang....
Yang lain...aku tak tahu lagi...mungkin aku kena gali2 lagi..hu2



Identiti Dalam Dunia Blog, Asas Blogging

Ada beberapa yang perkara yang boleh kita kuatkan di dalam identiti blog kita....
Dan perkara ini membuatkan blog kita mempunyai identiti tersendiri....

  1. URL blog atau nama lain ialah domain.... Di situ adalah muka depan blog korang... cari yang senang untuk di ingati..bila orang da ingat...orang akan dapat identiti korang...orang akan selalu masuk... cth: www.benashaari.comwww.broframestone.comwww.borakkosong.comhttp://blogserius.blogspot.com/, senang kan nama2 ni...sangat mudah diingat...
  2. Nama Blog korang.. mesti lain dari yang lain... Tapi jangan sampai orang tergeliat jari nak taip nama korang... contoh2 nama yang best dan senang di taip.. Ben Ashaari, Bro Framestone, Yuyu Zulaikha, Cik Epal, Wancikgumuzik, Fatin Liyana, Maria Elena, Borak Kosong, Mynameisnamee, AyeemAyam, nama2 ni ada nilai tersendiri dan orang senang nak ingat.. sebab tu diorang leh maju...
  3. Template.. Korang kena pandai pilih template yang lain dari yang lain... nak2 warna latar belakang... kena cari warna yang orang lain tak pakai... bila orang tengok warna nie... ish... ni warna blog Nizam Ijam ni... (saja masuk nama..hehe).. itu lah...sampai sekarang aku belum ada yang ini... Tak pandai pilih warna.. korang mesti pandai.. :)
  4. Jang nak susahkan Visitor korang... tengok SINI
Aku rasa macam da cukup panjang da...
Yang atas ni kalau korang dapat... korang memang leh pergi jauh....
Sama2 la kita mencari...
Aku pon tengah cari ni....
MEME la....haha
Identiti Dalam Dunia Blog, Asas Blogging

Aku kongsikan nasihat2 otai blogger yang aku borak2 sebelum nie....

"cari nama domain yang ada Branding" Bro Framestone

"Identiti tak boleh nak bagi,Identiti ada dalam diri masing-masing" Ben Ashaari




0 Comments to “Identiti Dalam Dunia Blog, Asas Blogging”

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...