Klik Sini Jika Anda Berminat Beriklan Dengan Kami

Kesian Blogger Baru..


Assalamualaikum...

Ok.... Hari ni terharu sikit sebab tengok ada blog2 baru yang bercambah macam candawan lepas hujan...
Bila semakin banyak blog...
Semakin banyak persaingan....
Bila semakin banyak persaingan...
Makin banyak cara....
Ada cara baik...dan ada cara tak baik...
Kesian Blogger Baru



Apa yang korang kejar kan didalam dunia blog?
Untuk berkongsi?
Untuk Glamour?

Dah pasti niat semua adalah berbeza2 kan...

Aku pun pelik di dalam dunia ber blog nie...
Ada ker cantas mencantas?
Tikam menikam?
Jatuh menjatuh...
Kalau dengar cerita Blog yang da famous dijatuhkan ada la..
Maksud aku...ada sesetengah blog mengecam blog2 yang dah famous nie....
Aku belum dengar ada blog yang baru dijatuhkan...
Tapi kalau ada...
Memang memalukan.....

Kawan...
Di dunia nie...
Dan di zaman sekarang nie..
dibayar cash jer...

Tak payah nak tggu lama2....
Sekejap jer.....

Bila pokok yang mula bercambah dicantas...
Yang lama mampu ker nak bertahan sepanjang zaman...?
Pokok pon bila da tua...
Dia akan mati....

Blog pon macam tu...
sampai tahapnyer ianya akan mati...

Macam2 cara blog ni mati...
Paling Tragis sekali bila...
Blog kita di padam tanpa sebab....



Untuk Blogger baru...
Aku tak boleh nak cerita banyak...
Sebab aku pun baru...
Tengok Follower pon korang da boleh agak berapa lama....

Baru masuk 2 bulan aku aktif....
Baru2 nie visitor aku agak jatuh la...
Tak tahu kenapa....
Maybe orang menyesal da ker masuk blog nie...
tapi itu adalah proses pembelajaran kan....

Ada yang tanya pendapat...
Macam mana nak berblogging dengan baik
memang...
Aku tak mampu nak bagi jawapan yang terbaik...

Cuma nasihat aku satu jer...
Istiqamah...

Korang paham apa maksud istiqamah?
Korang mesti berterusan.....
Dan berterusan ni memang adalah satu perkara yang boleh aku labelkan...
Sebagai susah giler r nak buat....

Memang susah nak kekalkan....
Korang kena post 1 entry 1 hari...
Biar sedikit...tapi berterusan...
Kalau korang banyak dan berterusan...
Banyak r korang dapat...
Kalau korang sikit dan berterusan....
Sikit lah korang dapat...

Kalau sikit tapi tak berterusan...
Korang susah nak maju dalam blog....
Kalau korang banyak tapi tak berterusan...
Blog korang akan jadi ombak....
Sekejap di atas...
sekejap di bawah....

Korang ada jalan dan terpulang nak pilih yang mana....
Itu adalah pillihan anda....
Selamat maju jaya dan

Happy Blogging :)


15 Comments to “Kesian Blogger Baru..”

iKhRam (July 3, 2011 at 9:45 AM)

dah dua tahun berblogging..
dgn sabar saya berkarya..
apapun saya tetap dgn cara saya.. iaitu menulis cerita saya..

kadang-kadang orang menulis kerana glamor
tp saya menulis kerana saya sayangkan kehidupan saya.. kenangan yg berlalu, rugi kalau saya biarkan berlalu sebegitu saja..

bila dibaca2 semula entry yg lepas.. saya rasa gembira..

jemput la singgah ke blog saya..

suha (July 3, 2011 at 10:01 AM)

cik suha menulis kerana cik suha suke menulis (^_^)

selalunya kaitkan isu ngn personal, baru la org xbosan sgt bile kite cite psl personal je

Umedia Network (July 3, 2011 at 10:03 AM)

huhu. Berblogging sangat best. Kami pun tak perasan yang kami sudah sebulan lebih bercampur didalam dunia blog ni. Btw, nice entry. huhu.
n jgn lupa ke blog kami eh. ;)

PeRmAtA bIrU (July 3, 2011 at 10:20 AM)

heheh.. saya pon baru... urmmm.. saya berblog bukan untuk femes.. boleh kata untuk berkongsi.. dan lebih tepat saya nak mengadu kisah hati..huhuhu

alif ismail (July 3, 2011 at 10:52 AM)

sudah 2 minggu lebih alif join blog, banyak benda alif belajar... banyak info yang alif dapat baik yang tak elok dan yang elok..

bagi alif, blog adalah kaedah yang paling senang untuk kite menghargai diri dan insan lain kerana di dalamnya pelbagai benda boleh kita sampaikan...

[sutera kasih] (July 3, 2011 at 10:54 AM)

awk baru 2 bulan aktif tp dh ramai yg suka blog kmu, itu dh menunjukkan kemampuan kmu berblogging sgt baik..kalo sy, nk ada follower seramai blog awk, dh makan masa hmpir dua tahun :)
btw, keep blogging yaa..teruskan berkongsi maklumat yg berguna kepada pembaca :)

CikFF (July 3, 2011 at 10:58 AM)

actually.. byk info2 tambahan yg ff tatau then ff tau ble berblog neh.. tade la cam katak bawah tempurung sangat.. huhu

Lia-De-Pinky-Leo (July 3, 2011 at 5:07 PM)

nice advice..

mykhalis (July 3, 2011 at 7:02 PM)

patutla cam kenal je anak buah ni.. perghh..berblog juga kamu ek.. tahniah2.. sir dah tak kejar dah follower ke apa ke.. yg penting kesetiaan kita pada readers,, readers ada pilihan beribu2 blog andainya kita curang dengan diorang..

Cik Humaira.. (July 3, 2011 at 7:57 PM)

thnks for the advises..:)

cleverspider55 a.k.a alam1cinta (July 3, 2011 at 9:27 PM)

ada visitor ke tak ada visitor ke,tulis je lah..tu cara aku.

b-zuya7484 (July 3, 2011 at 10:12 PM)

b-zuya berblog kerana nak berkongsi cerita suka dan duka saya... bukan nak glamor dan bukan nak cantas mencantas... :)

Cik Kasut (July 4, 2011 at 1:09 AM)

2lah pasai...skrg nie ramai no blogger baru termasuklah km...km berblog bkn utk galam ke apa just nk sharing jer :)

zarulfarhana (July 4, 2011 at 6:16 AM)

nk update kdg2 xda idea...kdg2 bz....
tp ska blogwalking...dpt byk info...hhuhhuhu

N A N I (July 4, 2011 at 7:14 AM)

nani dah tiga tahun blogging. :)
skrg je baru aktif sbb dulu sibuk study smpi takde masa nk jenguk blog org lain, follower pun sikit je. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...