Klik Sini Jika Anda Berminat Beriklan Dengan Kami

Bila Bercakap Pasal Bazar Ramadhan..

Bila Bercakap Pasal Bazar Ramadhan..






Assalamualaikum....
Bila Bercakap Pasal Bazar Ramadhan..

Hari ni aku nak pergi bazar Ramadhan...
Ada seorang cakap kat aku...


Bila kau pergi tu...kau tengok orang yang jual...
Kalau da selalu jer dia jual...
Maknanya bukan bulan pose pon dia jual..
Maknanya kuih dia sedap r tu..

Tapi kalau tengok macam muka baru tu...
Maknanya dia baru la tu buat kuih...
Nak cari duit bulan pose...
Kuih dia mungkin kurang sikit...

Aku pon jawab...
Ok! :)

Terdengar seorang bercakap..
Adoi makanan ni....
Rasanya orang yang jual ni nak x makan kuih yang dia buat nie?
Kalau nak jual makanan tu....
Pastikan kau boleh makan kuih yang kau buat tu dulu..
Baru lah kau jual kat orang...

Ni kau pon xboleh makan..kau ade hati nak jual kat orang...

Aku pon... 'Geleng Kepala'....
Betul juga tu... kata hati aku..


0 Comments to “Bila Bercakap Pasal Bazar Ramadhan..”

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...