Klik Sini Jika Anda Berminat Beriklan Dengan Kami

Hilang Nikmat BerBlog Bila Hanya Mencari Visitor....

Hilang Nikmat BerBlog Bila Hanya Mencari Visitor....




Assalamualaikum...
Hilang Nikmat BerBlog Bila Hanya Mencari Visitor....

Betul....
Aku dulu masa mula2 berblog... apa yang aku gila2 kan?
Duit? Nak Jana duit dengan blog....
Itu yang aku gila2 kan..

Aku akan belek2 paper untuk mencari cerita2 yang hangat2...
Untuk aku muatkan di dalam blog...
Yer r... itu la yang akan menarik orang untuk masuk ke blog kita....

Tapi dalam sedar tak sedar...
Aku mula2 kehilangan....
Bila aku post pasal2 isu2 terhangat memang tak dapat dinafikan..
Orang masuk bagai nak sesak blog....




Tapi bila aku post pasal personal entry...
Haram tak laku.....
Tak de orang tengok pon...
Apa tujuan aku berblog?
Takde kepuasan langsung....

Sumpah aku kagum dengan Ben Ashaari...
Kenapa?
Dia banyak cerita hal pribadi dia....
Dia tak pernah nak melencong sangat...
Kalau melencong pon sikit2 jer....

Hasil dia sekarang?
Dia puas berblogging...
Cerita dia dibaca...
Itu yang best tu.....

Aku teringin nak macam tu....
Tapi aku tahu bukan suatu yang senang....
Tengok dia 2 tahun da aku rasa....
Maintain jer dengan entry2 dia.. sebab tu dia berjaya....
Aku kagum....

Sekarang aku lebih menulis dari apa yang aku rasa...
Apa yang aku rasa nak tulis...
Aku akan tulis...
Terpulanglah siapa nak baca...

Ada ke takde....
Tapi yang penting aku puas.....

Itulah namanya Happy Blogging.....
Syok kalau itu yang seronoknya....
Kepuasan BerBlogging...



0 Comments to “Hilang Nikmat BerBlog Bila Hanya Mencari Visitor....”

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...