Klik Sini Jika Anda Berminat Beriklan Dengan Kami

Nasihat Kepada Pelajar Yang Dapat Universiti atau UPU

Nasihat Kepada Pelajar Yang Dapat Universiti atau UPU



Assalamualaikum...

Belum terlambat untuk aku ucapkan tahniah kepada semua adik2 yang dapat Universiti selepas keputusan UPU keluar semalam...

Tapi mesti ada dikalangan korang yang terpilih...
masih dalam dilema kan....
Ada yang bermasalah dengan kos yang ditawarkan...
Ada yang bermasalah dengan kewangan...

Dan macam2 masalah lagi...aku pernah melaluinya dulu...
Nasihat Kepada Pelajar Yang Dapat Universiti atau UPU

Ok...
Nasihat Kepada Pelajar Yang Dapat Universiti atau UPU

Untuk yang bermasalah dengan kos yang ditawarkan tu....
Aku tak tahu nak cakap aper...
cuma aku leh cakap macam ni jer,....

Saingan di dalam dunia ni besar...
Saingan untuk dapat masuk Universiti pun ratusan ribu orang...
Anda terpilih....
Kenapa anda perlu tolak dan pergi ke kolej swasta?
Sedangkan universiti awam terpampang di depan mata....
Korang leh pikir sendiri kan.,...
Selalu korang leh tukar kos bila da masuk ke semester berikut nya...

Aku sekadar mampu menasihati....
Setiap individu lain pendapat....



Untuk Yang bermasalah kewangan.
Ini nasihat aku....
Korang bertuah sebab UPU mengumumkan awal keputusan tu...
Jadi korang memang sempat nak kumpul duit...
Lagi pun korang akan dapat 1500 nanti...
guna duit tu sebetul2nya....

Untuk yang terlalu bermasalah...

Korang cari jer duit tambang untuk ke Universiti korang dan duit makan untuk sebulan....
Untuk duit yuran tu..aku rasa universiti memang boleh kompromi lagi...
Nanti bila da dapat PTPTN...
korang bayar la yuran tu...
Jangan korang joli lak...
hu2...

ni antara nasihat aku....
jangan sia2kan peluang yang ada di depan mata....
Pergi2....
Jangan sia2kan peluang...

Nasihat Kepada Pelajar Yang Dapat Universiti atau UPU

kepada yang dapat UUM.. welcome to UUM k :)


0 Comments to “Nasihat Kepada Pelajar Yang Dapat Universiti atau UPU”

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...