Klik Sini Jika Anda Berminat Beriklan Dengan Kami

Kenapa Perlu Ada Ini?

Kenapa Perlu Ada Ini?


Assalamualaikum....
Kenapa Perlu Ada Ini?
Korang tengok gambar ini....
Dan apa maksud yang tersirat?

Yang tersurat memang ada la....
Lepas buang kena flush...
Tapi perlu ker perkara ni di beritahu??
Dah memang kewajipan kita la...
Lepas buang kena la flush...

Ker memang orang kita lepas buang memang x reti nak flush...
Sampai perkara macam ni pon perlu diingatkan....
Pikirkanlah....
Kadang kita malu tengok negara luar yang ternyata budaya dia kurang lembut...
Tapi boleh menjaga kebersihan...
X perlulah nak kena ingatkan sampai tahap macam tu...

Ni kan pulak kita yang duduk di Malaysia yang penuh adat ketimuran nie,,,,
Lagi kena labih advance dari negara lain dr segi kebersihan...
Betul x?
Jadi kepada rakyat Malaysia yang aku sayangi...
Kat mana tahap pemikiran kita sekarang nie?
Jadi pikir dan renungkanlah..

P/S Entry untuk orang yang lepas buang tapi x reti tarik flush...


17 Comments to “Kenapa Perlu Ada Ini?”

Pendamba Mawar (October 3, 2011 at 10:10 AM)

yeah got it..
mekasih betulkan setting

tentang isu ni pada pendapat aku la, rakyat kita ni seringkali terlalu dimanjakan hinggakan perkara yang berkaitan kebersihan diri pun nak diingatkan.

:)

SpeakerSekolah (October 3, 2011 at 11:15 AM)

Sesetngah rakyat malaysia kne slalu dingatkan,almaklumla 'mudah lupa'..smpai flush pn kne dingatkan..

eliyaezlinalias (October 3, 2011 at 4:57 PM)

betapa rendahnya tahap kesedaran sivik masyarakat kita...sedih...

yusuflaili (October 3, 2011 at 5:21 PM)

Salam;
tak semestinya bergitu..kadang ada juga tandas lepas kita buang bila nak flush air pula tak keluar..rupanya dim tangki flush kosong tadi tak sempat periksa perut sakit sangat..benda ni selalu terjadi.

QUEENPINK (October 3, 2011 at 5:30 PM)

huhu..ye la..begitu juga..jangan buang sampah di sini tapi ada juga orang buang sampah.huhu..

..cik gugu.. (October 3, 2011 at 8:15 PM)

ahahaha saje dia nak penuhkn dinding.. tu yg lekat bnde tu ;) ahahah~

josrevalution (October 3, 2011 at 9:49 PM)

eh..iam dah x guna komen comel tu lagi ke?..hehe..amm..tu lah pasal kalo difikirkan betul memang amat memalukan daripada visitor luar..hehe...

LadyBird (October 3, 2011 at 11:18 PM)

sebab org malaysia kalau x diberitahu x dibuat kot.. walaupun dah ditulis mcm tu.. tp masih ade yg tidak melakukannya.. huhuhu

adakah rkyt kite ni pengotor?

tunz (October 4, 2011 at 12:06 AM)

masyarakat kita ni memang kurang berhemah..dipupuk sejak dibangku sekolah lg...bila dh dewasa,lbh2 lgi bila org lain x nampak...depa suka wat kerosakan di muka bumi ni....

p/s mama paling benci org yg suka2 hati dia buang smpah melalui tingkap kenderaan dia semasa dia memandu...mmg kurang sivikkkk...

Mya (October 4, 2011 at 2:38 AM)

ramai yg masih kurang kesedaran sivik...

NasZ (October 4, 2011 at 5:02 AM)

entahlah. tak tau nak cakap apa kat org camni.

MOHD NASER.com

saya cello191 (October 4, 2011 at 5:35 AM)

ramai ja yg tak reti flush..
geli seyh..=.="

rozeeta rashid (October 4, 2011 at 8:16 AM)

haha. sebab ramai yang tak senonoh tak reti flush. jadi kena la letak. tu pun orang tak flush jugak.

Saiazuan (October 4, 2011 at 9:35 AM)

hehe rmi orng tak reti flush~

eliyaezlinalias (October 5, 2011 at 7:01 PM)

@eliyaezlinalias

nizam:::akak ada updates pasal hal ni kt blog....jmput tgk yea!

Terbang Bersamaku (October 6, 2011 at 8:03 AM)

huhuhu..mungkin ramai yg tak flush, tue pasal lah dia letak sgn board mcm gtue...huhu..

Afzainizam (October 8, 2011 at 11:19 AM)

biasanya masyarakat kita ni tak menitik beratkan soal kebersihan pun.... tu yang susahnya....

Maaf lama tak ziarah kamu semua….
Jom Terjah entry terbaru ??
skuter sanyang motor sym

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...