Klik Sini Jika Anda Berminat Beriklan Dengan Kami

Pemandu Bengong...

Pemandu Bengong...






Assalamualaikum...
Pemandu Bengong...
Aduh...
Entry sebegini lagi...

Lantak la..tapi aku rasa perlu ditulis sebab sikap orang kita...
Memandu macam orang giler...

Mana x nyer....
Aku dengan bersopan santun memandu motor.....
Dengan penuh berhemah...


Aku nampak sebuah kereta kat depan nie...
Gaya macam nak masuk simpang kanan...
Tapi signal x bagi....

Aku berfikiran baik la...
Maybe sebab xde signal rosak kan...
Jadi aku nak la memotong dia ikut kiri....

Tapi bila aku nak potong kiri...
Dia dengan gilanya bagi signal nak masuk signal kiri...
Aku pon aper lagi....
Break emergency la....

Gaya nak masuk kanan....
Tapi bagi signal kiri.....
Lepas tu bila nak bagi signal tu...
Dah tinggal sejengkal lagi nak masuk simpang....
Baru terhegeh2 nak bagi signal...
Adoi2....

Aku rasa adik aku yang xde lesen kereta pon tahu undang2 guna signal nie....
Kalau aku langgar kereta ko....
Mula la mintak ganti rugi...
Padahal...
Saper yang salah...

Ko ke aku???
Haish!


23 Comments to “Pemandu Bengong...”

josrevalution (October 10, 2011 at 9:09 AM)

haha...ingatkan org yg pandu tu sprti yg di gambo tu..hehe..lah..org tu mabuk kot ijam..

Mia Lydia (October 10, 2011 at 9:09 AM)

benci gak ngn pemandu mcm tu.
x berhemah langsung!
kena suh g amik ujian lesen balik ni..

Mia Lydia (October 10, 2011 at 9:09 AM)

benci gak ngn pemandu mcm tu.
x berhemah langsung!
kena suh g amik ujian lesen balik ni..

alongxp (October 10, 2011 at 10:40 AM)

haaa...aku pnh merasa kes camni... ngan bangsa gelap, 1st die kelua simpang main keluar je,aku dah dekat(aku kat jln lurus),tibe2 die keluar dr simpang,masuk ke jln aku,ngan pantasnye aku brek,da masuk dpan aku,die leh slow gile lak tu... aku sabar lg... pastu,dekat2 ngan simpang empat,die himpit ke kanan,tp xbg signal, aku pon potong ikut kiri,tibe2 die belok ke kiri n menghimpit aku, menggelupur aku... sikit lg nak jatuh, aku patah balik,aku sound die,die sound aku gak,die kate die dh bg signal... ms keadaan keta die berhenti,tayar dah lurus,die tunjuk signal die masih menyala, aku sound la "lu agak2 la nk menipu pon,xkan la tayar dah tegak,signal menyala lagi,mestila dah padam sbb lu dah balas balik stering" aku sound lagi "wlaupun gua bwk moto,lu xyah nk kencing la gua psl kereta,tambah2 bab stering,klu lu pkai stering sport,gua leh caya lu punye signal nyala,sbb lu da tukar pkai booskit,ni lu pkai stering ori... xyah nak menipula..." pastu die tgk tayar die koyak sbb kena padel brek aku die tanye aku"skrg gua punya tayar sudah pancit, apa macam?"aku sound die balik "skrg,gua punya pedal brek dah bengkok ke blkg,apa macam?mau report polis?" die terus blah, masuk dlm kereta baru berani nak maki2... piiii dah..

Pendamba Mawar (October 10, 2011 at 11:07 AM)

nak amik ruang untuk drift tu sebab tu pusing kiri amik side kanan.haha

sabor la ijam, orang sekarang dapat kereta da macam racer..:)

tak tahu nak hormat pengguna jalan yang lain.

Mya (October 10, 2011 at 11:26 AM)

tula. ramai pemandu yang kurang bertanggungjawab macam ni:(

Gen2Merah (October 10, 2011 at 1:06 PM)

memang banyak yang macam tu.. ada yang gemuruh, dan ada juga yang sengaja yang mau cari pasal.. memang tak berhemah langsung laa

gilaweb (October 10, 2011 at 4:55 PM)

pemandu sekarang cam haram!

eliyaezlinalias (October 10, 2011 at 5:29 PM)

penah jadi mangsa eksiden bila ada pemandu lain yg JIMAT SIGNAL!
grrr...xpasal2 terbang 500hengget repair body kemek!huh~~~

eliyaezlinalias (October 10, 2011 at 5:29 PM)

penah jadi mangsa eksiden bila ada pemandu lain yg JIMAT SIGNAL!
grrr...xpasal2 terbang 500hengget repair body kemek!huh~~~

Ungu Violet (October 10, 2011 at 6:12 PM)

haha...hengatkn td yg bwk kerbau tuh yg bengong...sabor eh..hik

yusuflaili (October 10, 2011 at 7:23 PM)

Salam;
barang kali dia tu sesat simpang agaknya tak tahu atau tak ingat simpanh mana nak masuk...

..cik gugu.. (October 10, 2011 at 10:02 PM)

bakor je kete dia.. hafal no plat ten pi uma dia pcahkan cermin kete.. puas aty .

Diana @ bilakukatacinta (October 10, 2011 at 10:55 PM)

setiap kali kemana-mana..even hanya duk diseblah hubby yg memandu..mulut ni tak reti nak mem'maki' 'hamun'kan org secara sopan akibat peel pemandu yg tak sekolah tadika ni

rozeeta rashid (October 10, 2011 at 10:59 PM)

pernah nak accident dengan lori. tiba2 je dia nak masuk lane. nasib sempat elak. kalau tak, tak dapat la saya komen kat blog ni hari ni. hehe.

LadyBird (October 11, 2011 at 12:09 AM)

kebanyakn pemandu memang macam tu.. mereka ingt kite leh baca ape yg mereka fikir.. kalau kite terlanggar depa.. depa salahkan kite.. yg pasti.. kite yg langgar ke die yg langgar ke pasti penunggang motosikal lah yang paling sakit.

peyansanstaro (October 11, 2011 at 2:08 AM)

Oh tidak aku disaman...
Demnnnnnn !!

NasZ (October 11, 2011 at 5:07 AM)

memang ini lah berlaku dengan pemandu kita sekarang. bengong campur bangang. saya pun pernah kena gak.

MOHD NASER.com

Terbang Bersamaku (October 11, 2011 at 6:33 AM)

hurm..tau takpe, saya pun selalu jer laluai situasi mcm nie hari-hari..lebih2 kalau kita nie tampal "P" lagi lah mcm tak di respect..huhu..

Cik Jannah (October 11, 2011 at 8:56 AM)

selalu eksden gini la sebabnya. tak timbang rasa langsung.

Afzainizam (October 11, 2011 at 10:19 AM)

Sikap semasa memandu tak kira lelaki pompuan kalau kat jalan raya... hilang pertimbangan beb... bahaya tu

Maaf lama tak ziarah kamu semua….
Jom Terjah entry terbaru ??
wiper silikon dan wiper kereta biasa

SpeakerSekolah (October 12, 2011 at 1:12 AM)

slalu jugak aq jmpe pmdu mcm ni..mmg &$5yu% btol..klo time nk amik lesen bkan main berhemah lg..

cerita best (October 13, 2011 at 3:14 PM)

NICE BLOG....pakjoe nk bg tau nie pakjoe ada bt contest untuk tuan blog jemput siggah ke laman blpg pakjoe jgn lpa tau sbb pakjoe dh follow
http://pakjoe-pakjoe.blogspot.com/2011/10/contest-header-menarik.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...