Klik Sini Jika Anda Berminat Beriklan Dengan Kami

Comment Vs Shoutbox

Comment Vs Shoutbox



Assalamualaikum...
Comment Vs Shoutbox
Mana korang lebih suka???

Korang mesti tahu kan...korang kan Blogger hebat....
Ok..aku kongsikan dengan korang comment dengan shoutbox ni..

Shoutbox..

Aku suka juga pakai shoutbox ni. Tapi kemudahan yang diberi ini seperti disalahgunakan. Ada yang mengunakan autoblogwalking dan sebagainya. Kat sini juga antara tempat haterz blog retis untuk memaki hamun blog. Kesian. 

Aku suka shout, tapi dalam sedar tak sedar. ada blogger singgah blog korang shout dan bla. Tak baca entry pun. Ini yang tak menyeronokkan. betul tak. Korang mesti nak entry korang dibaca. Macam tu juga aku. Penatkan jari menulis tapi xde orang nak nilai.

Jadi , bagi aku la, shoutbox ni menghalang niat asal berblogging. iaitu, baca entry dan komen. dapat ilmu.
Kalau masuk cari shoutbox, rasa macam tak guna la berblogging.elok buat blog shoutbox..haha

Ini untuk orang yang salahguna. Ada blogger yang baca kemudian tinggalkan jejak di shoutbox. Itu baguslah, Tapi brapa ramai sangat kan. Bagi kita yang blogger baru ni kena la letak shout, kang ada pulak orang kata kita perasan retis. Itu bukan retis. Itu retikus namanya..hu2

Comment

Comment memang best.. Aku kalau tengok ramai jer komen.. Aku rasa macam bersemangat pulak nak menulis lagi. Aku yakin korang pun sama. Tapi yang tak best bila ada orang spam. jual apam..hu2. aku pun kadang macam tu. bagi komen dan tinggal jejak. bagi tuan punya blog boleh balas jejak.

Aku da guna CommentLuv, Ini adalah kaedah yang memudahkan pengomen untuk meninggalkan jejak, masuk je link blog korang, nanti automatik backlink ke entry korang akan keluar. Kan senang, memidahkan pengomen. Bukan pen_omen k. jangan mengkelabukan keadaan. haha.

Kalau da komen selalunya dia akan baca entry kita, nanti dia nak komen aper kan, ada yang xbaca tapi komen. xper la sekurang2nya bagi semangat kat penulis blog untuk menaip di masa akan datang kan. Dapat pahala tau bagi orang semangat ni.hehe




Jadi terpulang la korang nak pilih jalan yang mana. 
  1. Shout dan bla  
  2. Baca, komen, shout dan bla
  3. Komen dan bla.
Yang mana korang suka berlaku di blog korang.. begitu lah juga orang lain.

Happy blogging :)


1 Comments to “Comment Vs Shoutbox”

diana (July 23, 2011 at 5:12 AM)

la..jenuh akak cari kat mana nak komen.
rupanya kena tekan tajuk entry baru bleh komen.tu pun satu punca jugak kenapa orang tak mau komen..ekekekekek..
selalu memang kita mengharapkan orang komen tapi kalau entry tak best dan tak menarik tak kan nak paksa orang komen jugak..kan??
kita menulis memang la kita rasa entry kita dah syok giler dah tapi orang lain kita tak tau.akak dulu pun rasa tak best la bila tak ramai yang suka komen2..
nak orang komen,buat la entry yang menarik..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...