Klik Sini Jika Anda Berminat Beriklan Dengan Kami

Pendapat anda..Duduk Rumah Mertua Atau Rumah Sendiri??


Assalamualaikum....

Hari ni satu hari tak leh update kan...
mesti semua tengah sibuk buat Entry baru kan :)

Ok...
Aku nak tanya pendapat korang.....
Kalau korang dah kahwin nanti...
Korang nak duduk rumah sendiri...
Atau rumah mertua...
Atau rumah family korang???

Kalau aku??
Aku nak tengok dulu jawapan korang semua....
Baru aku leh pikir jawapan aku..hahaha
Ngelat kan aku...hehehehe :P

Hahahaa...nanti aku buat Entry baru...kumpulkan jawapan2 korang...
tinggalkan URL blog sekali k :)


14 Comments to “Pendapat anda..Duduk Rumah Mertua Atau Rumah Sendiri??”

cleverspider55 a.k.a alam1cinta (July 1, 2011 at 7:56 AM)

aku duk rumah sendiri dari start kahwin lg..jd jawapannya rumah sendiri lg bgs..latih diri hidup berkeluarga.Kalau duk ngan mertua/makbapak sendiri jd manja lak sebab ada org tolong cover kalau ada apa2.aku duk rumah sendiri dari start kahwin lg..jd jawapannya rumah sendiri lg bgs..latih diri hidup berkeluarga.Kalau duk ngan mertua/makbapak sendiri jd manja lak sebab ada org tolong cover kalau ada apa2.

Tea (July 1, 2011 at 7:59 AM)

dah tentu tea kne ikut laki tea nk tingl mane nt. rumah mentua lh kott gamaknye.

cik lieya (July 1, 2011 at 8:05 AM)

kalau boleh nk duk umah mak..hee..sian mak lieya duk umah sorang2 nanti time akak2 n adik dah kawin.kami semua dah la perempuan.hope~

www.storymorryinlife.blogspot.com

Aen Azhan (July 1, 2011 at 8:09 AM)

tak kesah la mana2 pun. klau dah suami nak duduk rumah parents dia ikut kan jelah. tp kena lah adil rumah parents si isteri pun kena la rajin jenguk. nanti apa pulak kata parents si isteri kan. then si isteri tu mesti la kena pndai amik hati fmly suami supaya selesa la duduk dgn dorang, kononnya kamcing laa. ha mcm tu ok kot. tu pendapat sy. smua org ada pndapat msing2 kan. depends dkat dri sndri lah :)

noona (July 1, 2011 at 8:15 AM)

mane2 pun boleh lew

sharifah sakinah (July 1, 2011 at 9:01 AM)

hahaha,...duduk umah sendiri......................x mau duk ngan mertua...lalaa

Nurainaa Sofia Nurazizul (July 1, 2011 at 9:13 AM)

tak kesah mane2 pun. tapi rasenye duk umah sendiri kowt. *berangan* haha :D

Fifi (July 1, 2011 at 6:35 PM)

preferrably to live in our own house.

Edy Ramanov (July 1, 2011 at 10:27 PM)

dah letak dah ijam dalam bloglist edy.

ni lah antara masalah yang akan dialami oleh lelaki yang berkahwin. edy rasa edy akan pilih untuk tinggal bersama dengan isteri edy kat rumah sendiri tapi, tanggungjawab terhadap ibu bapa tetap kena lakukan.

Saudagar rokok (July 2, 2011 at 1:30 AM)

Singgah rumah sendiri aku rase lg better.Sepanjang aku tengok kakak -kakak aku yang da kawen yang duk sekali ngn mertue ade je masalahnye,gado,tak seperfahaman la.last2 diorang duk rumah sendiri.

Anonymous (July 2, 2011 at 3:08 AM)

salam... nasihat saya kena dok umah sendiri lepas kahwin, x kesah la sewa @ beli... baru la ada rasa tanggungjawab...

zarulfarhana (July 2, 2011 at 5:29 AM)

bg saya..lawmak mertua ok ja..cm xcerewet sgt ka...jenis baik2 ja...xkisah nk dok skali pon...
tp better dok umh sendri...sng kit...

BRO_MONDAY (July 2, 2011 at 7:37 AM)

bro nizam : as salam, ai datam dari blog aizamia3,,,salam pekenalan...tahniah kerana mengupas isu/pandangan hal ini...pada dasar nya ai sudah pun berumahtangga hampir 3 tahun...mempunyai seorang waif dan seorang anak pompuan...berkenaan hal ini, jika di tanya ai lebih selesa tingga di umah mertua atau sendiri, ai akan jawab ai skam ni tinggal di umah sendiri...tapi...ai sangat suka pulang berhujung minggu di kampung belah waif ai iaitu di Banting Selangor...entah kenapa, ai sangat suka ke sana...kalo waif x ajak, ai kompom yam ajak jika hujung minggu tersebut xde nak ke mana...contohnya esok, jadual aktiviti ai kosong xde nak ke mana, ai dah pun ajak waif ai balik sana...planning nya ingat nak gi bakar ayam dan buat ayam percik makan sama2 dengan family di sana...('',)

Lelaki Ini (July 2, 2011 at 9:18 PM)

taggal umah sendiri!
kalau umah sendiri lebih bebas nak decore umah sndiri..nak buat apa pun bebas!

http://jantankeparat.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...