Klik Sini Jika Anda Berminat Beriklan Dengan Kami

Penulisan Adalah Cara Kita Berpikir...

Penulisan Adalah Cara Kita Berpikir...







Assalamualaikum...
Penulisan Adalah Cara Kita Berpikir...

Ada tak yang berkata macam tu.....
Kalau xde orang cakap..
Biar r saya jadi orang pertama yang cakap....


Kadang2 manusia ni x pikir sebelum dia bercakap...
Begitu juga sebelum dia menulis....
Dia xsedar...
Sebenarya...Melalui penulisan dia lah...
Orang menilai cxara dia berpikir....
Kalau kreatif cara penulisan dia....
Maka orang akan respect dengan cara dia berfikir....

Nak2 kalau dia menulis dengan fakta yang kukuh...
Orang akan anggap dia seorang yang sangat kuat membaca....
Macam tu la sebaliknya...

Jadi bila kita nak bercakap atau menulis...
Berfikir dahulu....
Jangan sampai perkara yang yang kita tulis atau cakapkan memerangkap diri kita sendiri....


39 Comments to “Penulisan Adalah Cara Kita Berpikir...”

PeJuAnG CinTa (October 22, 2011 at 1:42 AM)

cube tgok entri sye.. ade macam berfikir x ? wakakaka

Aleesha (October 22, 2011 at 1:59 AM)

Setuju sangat dengan entri ni.
Entri tu menunjukkan cara kita berfikir.

Eh, bestlah blog awak. Ada iklan free :)

Anif Abdullah| AA (October 22, 2011 at 2:42 AM)

tajuk kau bestla..
betui2.. setuju gak ^^

myezatul aQma (October 22, 2011 at 2:44 AM)

aQma setuju

Cinderella (October 22, 2011 at 3:03 AM)

@PeJuAnG CinTahuhu betul tu :)

admin (October 22, 2011 at 3:09 AM)

follow blog saya ni jugak jomwayangku.blogspot.com

Umie Artoqiemie (October 22, 2011 at 3:50 AM)

err saya tak berfikir sebelum menulis. acane ni?

myravea (October 22, 2011 at 4:05 AM)

Betul tu :)

josrevalution (October 22, 2011 at 4:05 AM)

betul bro.. :)

ain dzaya (October 22, 2011 at 5:02 AM)

yup!! cara penulisan itulah kita dapat mengenali diri seseorang
keeping blogging!

syimiekitty (October 22, 2011 at 6:00 AM)

betul lA...kena fikir ayat dulu sblm menulis

so..we are what we write :)

sha my heart (October 22, 2011 at 6:44 AM)

Takut pula bila membaca entri ni. Ye la, kadang2 aku tak menjadi diri sendiri semasa tulis entri. Maksudku, kadang kala dalam sesebuah entri, emosi lebih dimasukkan tapi sebenarnya aku ok jer.

Pasal Gadaffi meninggal tu betul la, dah masuk tv pun. dan disahkan oleh orang kerajaan peralihan Libya. Baca ke tak entri berita aku tu? :P

Percaya kot, dah masuk tv bagai.

PeRmAtA bIrU (October 22, 2011 at 6:45 AM)

betul.. sebab waktu kita menulis.. kita tetap berfikir..kan??

Fara Ada (October 22, 2011 at 7:11 AM)

setuju sangatttttt~

Ini Kisah Tia (October 22, 2011 at 7:42 AM)

Tia pun berfikir 10x sebelum nak publish entri ..

MUHAMMAD YAMALUUDIN (October 22, 2011 at 7:48 AM)

BEST YOU STORY....LIKE2...

Gen2Merah (October 22, 2011 at 7:57 AM)

saya setuju.. penulisan adalah daripada akal kita yang ligat berfikir.. itu sebab kita kena berfikir sebelum bertindak.. kang terlanjur badan binasa...

LadyBird (October 22, 2011 at 5:05 PM)

setuju..
yg penting.. sebelum tulis atau cakap kene fikir dulu..
supaya tidak menimbulkan mslh di kemudian hari..

yen(toka ziizokukuto) (October 22, 2011 at 8:48 PM)

taknak berfikir,,
nak tulis jee,,hahah
tapi kalau tak fikir,,
camne nak tulis hahaha

Syairani Tarmizi (October 22, 2011 at 11:29 PM)

setuju dgn nizam. Yeah!


”Review Blog Best #2”

yusuflaili (October 23, 2011 at 1:12 AM)

Salam;
Memang betul kalau aku..Apa yang aku tulis dln entri ni.itulah yang telah berlaku dan yang bermain di fikiran aku.

Sam Banjamin (October 23, 2011 at 8:14 AM)

setuju... kreatif... mcm kamu la.. kreatif!

erleena (October 23, 2011 at 9:15 AM)

stju2!!! klo bce ap y el tlis , sgt trhd sb minda trhd mgkin??

sdeyh*

k e y r i (October 23, 2011 at 12:53 PM)

sangat setuju! :D

ibnuismaini (October 23, 2011 at 8:00 PM)

setuju! bleh bc fikirn org melalui penulisan x? hu3.

SpeakerSekolah (October 24, 2011 at 12:01 AM)

cra penulisan aq camner ek??huhuh

aimie amalina (October 24, 2011 at 1:11 AM)

setuju!
dr penulisan tulah menggambrkn sesorg tu cm mana =]

saya cello191 (October 24, 2011 at 6:45 AM)

akal ada,so gunakan utk b'fikir..^^

Anonymous (October 24, 2011 at 7:23 AM)

http://acabroha.blogspot.com/

msredcheesecake (October 25, 2011 at 12:16 AM)

Cara dia menulis menggambarkan tahap kematangan dia... Tapi kalau dia tulis agak keanak2kan tak semestinya bermakna dia tak matang.... Cuma gunakan cara ini nak chill out...release tension...

eliyaezlinalias (October 25, 2011 at 1:09 AM)

mak penah berpesan barcakap ketika marah itu amalan huduh! hekhek
sama lah dgn menulis kan
emosi kena stabil~~~

Nuriy Arisa (October 25, 2011 at 8:43 AM)

ye ke...kalau simple penulisan sy,simple la cre sy berfikir kan..^_^

Afzainizam (October 25, 2011 at 9:43 AM)

"Kadang-kadang menulis itu lebih baik dari berkata-kata"

tulisan medium paling berbisa, tuk memperkata tentang rasa, membincangkan masalah dunia, hatta melafazkan kata cinta..

Maaf lama tak ziarah kamu semua.. Minggu lepas out station lerr...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
tip cari kereta terpakai proton perodua

rozeeta rashid (October 25, 2011 at 10:23 PM)

betul tu. penulisan adalah cara kita berfikir dan melambangkan personaliti kita.

mohd sasuke (October 26, 2011 at 1:38 AM)

asal mesej sampai x pe kan..hehe

kajaharuna (October 26, 2011 at 2:59 AM)

fikir dulu sebelum bertindak..

PORUMAN (October 26, 2011 at 7:10 AM)

people are very different ... this is what the world are now

Ummi_R?salici?us (October 28, 2011 at 3:58 PM)

betul... tajuk kena fikir lg.. kdg2 2 kali preview baru puas hati nk publish... ngeh3~~ XXD

Shuhaida Subri (October 29, 2011 at 6:46 PM)

Yup..betul2.. setuju ngan enrty ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...