Klik Sini Jika Anda Berminat Beriklan Dengan Kami

BERSIH 3.0 28 April 2012 | Apa Bestnya?


BERSIH 3.0 | Apa Bestnya?.. BERSIH 3.0 berkesan? Aku tak paham dan aku mungkin selamanya  takkan memahami kenapa begitu ramai menjadikan demonstrasi sebagai jalan utama untuk menuntut sesuatu hak.? Banyak lagi cara lain yang boleh kita gunakan dalam menuntut hak.. terutama sebagai mahasiswa yang digelarkan sebagai golongan cerdik pandai.
kereta terbalik di BERSIH 3.0 28 April 2012, BERSIH 3.0 28 April 2012 | Apa Bestnya?, Video BERSIH 3.0 28 April 2012, Gambar BERSIH 3.0 28 April 2012, BERSIH 3.0 28 April 2012, BERSIH 3.0 28, Malaysia, Politik, Demonstrasi,
Bila bercakap soal demontrasi, tidak kira kat mana sekali pun. Jarang kita akan dengar perkara yang baik akan berlaku.. Yang sebaliknya berlaku adalah kerosakan, kekerasan, mengangu keamanan, dan pelbagai perkara negatif lagi. Tapi yang terjadi lebih banyak negatif daripada positif. Mungkin perkara yang dibawa semasa demonstrasi tu bagus. Tetapi cara pembawakan isu itu ke pihak atasan itu mengunakan cara penyelesaian yang terakhir. iaitu Demonstrasi.
Aku tak berpihak kemana-mana belah parti politik. Dan penulisan aku ni lebih kearah pendapat personal aku mengenai BERSIH 3.0 yang berlaku pada 28hb April 2012 baru-baru ini.  Kalau ditanya aku hadir ke tidak. Tentu jawapan aku tidak hadir. dan jawapan yang akan aku terima. "ko tak pergi diam, kau tak tahu apa yang berlaku sebenar"
Flyers BERSIH 3.0, kereta terbalik di BERSIH 3.0 28 April 2012, BERSIH 3.0 28 April 2012 | Apa Bestnya?, Video BERSIH 3.0 28 April 2012, Gambar BERSIH 3.0 28 April 2012, BERSIH 3.0 28 April 2012, BERSIH 3.0 28, Malaysia, Politik, Demonstrasi,
Tapi.. walau aku tak pergi melihat sendiri apa yang berlaku. Tetapi aku masih boleh melihat sendiri melalui sumber-sumber yang diupload melalui Youtube, blog dan sebagainya. dan penilaian yang boleh aku buat ialah banyak pembaziran berbanding mesej sebenar yang mahu dihantarkan.
P/S: segala penulisan diatas adalah pendapat aku sahaja..Dan kalau korang ada pendapat sendiri.. Korang boleh share kan pendapat korang diruangan komen Facebook tu.


1 Comments to “BERSIH 3.0 28 April 2012 | Apa Bestnya?”

# Posted by Cik Suriz (June 20, 2012 at 4:16 AM)

saya pon tak pergi tapi ni pendapat saya pule. kalau dah semua medium untuk menyuarakan pendapat dah dipegang sebelah pihak saja n dah macam2 usul secara baik tlh dilakukan tapi tak dapat respon, maka mereka buat bersih. sebenarnya secara aman tp telah dimanipulasikan mnjdi secara kotor. media lagilah... giler berat sebelah punya cerita. yg baik semua perghh sikit pon xnmpk.. asik2 cite rosak sini rosak situ.. akhirnya diorg pndg jugak tp on the bad side. tak trfkir ke brp rmai yg trun... kenapa diorang trun... satu je mesej pada pmimpin. siapa2 pun . adil lah.. please..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...